Coral View, Octopus Resort & South Sea Island

20 mei 2011 - Coral View Resort, Tavewa, Fiji

Vr 20 mei, Coral View

Aangezien de meeste die ik had leren kennen na de cave trip waren zat ik alleen met Ryan en Jen aan de ontbijttafel. Daarna hebben we de 'fatboys' op het strand gegooid en lekker lam gedaan en wat gekletst over Nieuw Zeeland (dat is hun volgende stop). Vandaag is het ook de dag dat ieder na een ander eiland gaat. Dus om 12 uur nam iedereen van elkaar afscheid en ging ik samen met Adriano naar Coral View, een resort 10 min verderop. Toen we er aankwamen viel het allemaal wat tegen. Misschien kwam dit ook wel omdat Blue Lagoon en Mantaray zo luxe resort waren. Maar na een goed stuk droge bananencake besloten we de top van het eiland te beklimmen en er wat van te gaan maken. Een zeer steil en ontzettend slipperig pad bracht ons in 20 min boven op de top. Mijn witte gymschoenen zijn waardige vervangers voor mijn zaalvoetbalschoenen die ik in Australie heb achtergelaten, al is de grip van deze witte wel matig. Het is net of je je op ijs begeeft. Maar boven aangekomen keken we onze ogen uit. Al de eilanden rond Blue Lagoon (film set), al het koraal en al de verschillende kleuren in de zee waren echt mooi. Aan de andere kant van het eiland zag je het besef dat je echt omringd was door alleen maar oceaan en dat er verder niets in de buurt was. Na een half uurtje genoten te hebben van het uitzicht keerden we terug voor het avond eten wat niet zo heel veel voorstelden ook al was het een buffet. De spelletjes en de bula dans erna vrolijkten ons wel weer op. Daarna hebben we nog wat gedronken met 2 duitse dames en wat kaartgames als Shithead, Asshole, Bullshit, Kemps en 31e gespeeld. Ik heb dan ook genoeg nieuwe games voor ons (Hoofd en Edje) om het late kaartleventje te hervatten, want jullie zullen er wel na verlangen nu jullie op degelijke tijdstippen naar bed gaan.

Za 21 mei, Coral View

De wekker wekte me vroeg aangezien ik vandaag naar de Sawa i lai caves zou gaan. Na wat bekers Jus d'orange en een toast met ham werd ik opgehaald door de watertaxi. Deze bracht me in 30 min naar de caves. De rit herinnerde me aan mijn oude goudkleurige golf en een ruwe zandweg waar je met 80km/h overheen gast. Damn wat was dat een wilde rit. Het uitzicht over de onbewoonde palmeilanden en witte stranden doen je laten wegdromen en laten de ruwe rit vergeten/ verzachten. In de verte stak een enorme rots boven de horizon uit, dat waren de caves. Toen we er aan kwamen moesten we gebukt de grot binnen. Na 3 meter zag je een overweldigend zicht van een limestone formatie die ik nog nooit gezien had. Echt super vet, een trap leidde je na het binnenzwembad van de grot. Het water was nogal koud, maar na een vlugge plons in het water waren de stijve tepels na 3 min weer weg en was het lichaam gewend aan de temperatuur. Na rond gezwommen en gekeken te hebben in de grot met een open dak, ontdekte ik een gastje (Fiji local) die 5 meter hoog in de grot op een rots zat. Als een aap had hij zich een weg naar boven gewerkt en maakte als een volleerde schoonspringer een geslaagde salto en landde met een plons in het water. Hierna was het tijd om de 2e grot te enteren. Hiervoor moet je echter eerst 1,5 meter naar beneden duiken en dan 4 meter onder water zwemmen door een tunnel waar een gids met een lamp staat te wachten omdat het in de 2e grot totaal donker is. Na een flinke hap adem en wat gespartel was ik in de grot. De gids leidden ons rond en het was echt geweldig evenals de akoestiek. Ideaal voor een opera optreden. Ook zwom er veel paling in de grot rond, wat me deed verlangen naar een heerlijke gerookte paling. Helaas zat dat er niet in. Na 25 min moesten we weer terug naar de 1ste grot, dus wederom een duik onder water. Dit keer was het makkelijker omdat je naar een verlichte grot toezwemt en dat aan het water kunt zien. Vervolgens via een touristische route weer terug naar Coral View gebracht. Met lunchtijd nog wat met Adriano bijgekletst en hij adviseerde me om naar een afgelegen strand verderop te gaan aangezien het daar prachtig was. Dus dat werd dan ook het programma van de middag. Na een stukje bos en 20 min langs het strand gelopen te hebben kwam ik op het paradijs aan. Palmbomen met bloemen eromheen, een super wit strand en strak helder blauw water met een fel brandende zon. Na mijn verstand hier verloren te hebben en een uur gerelaxt te hebben liep ik weer terug naar het resort. 's Avonds nog wat gedronken en toen besefte ik dat het er bijna opzat. Nog 2 nachtjes op een ander eiland en dan is het tropische avontuur al weer voorbij. Dus het plan was om nog even met volle teugen de zon te absorberen en genieten van de plaatjes waar de meeste mensen van dromen en waar ik nu echt ben. Want wat is het hier ongelovelijk prachtig.

Zo 22 mei, Octopus Resort

Na helaas het ontbij gemist te hebben was ik nog net op tijd om uit te checken zonder 10 dollar boete te betalen. Daarna nog even gekaart met 2 engelse gasten en een italiaanse tot dat de zon doorbrak. Toen heb ik buiten een bedje opgezocht en heb ik lekker genoten van de rust. Omdat ik uitgecheckt was was er geen lunch voor mij en toen besefte ik dat ik mijn laatste 2 dagen wel op een goed resort door moest brengen en veranderde ik mijn plan. Eigenlijk stond budgettaire Gold Coast op de planning maar dat werd Octopus Resort aangezien iedereen daar goede verhalen over vertelden. Het is wel 50 dollar duurden maar die zouden het wel waard zijn. Want wat is nu omgerekend 20 euro op zon reis, en je wilt gewoon zeker zijn van het beste. Na lang wachten werd ik opgehaald door de boot. Het was een ware reunie aangezien Adriano, Ryan & Jen en Adam & Ross ook op de boot waren. Ryan en Jen bleken toevallig ook naar Octopus Resort te gaan dus het was wel relaxt dat daar ook bekenden/ vrienden zouden zijn. Na een gezellig boot ritje kwamen we op Octopus Resort aan en wist ik dat ik de goede keuze had gemaakt. Een luxe uitstraling met zeer vriendelijke mensen en een lekkere welkomscocktail maakte het plaatje compleet. Het avondeten was een super lekker 3 gangen menu met vooraf een tomatensoep, hoofdgerecht een heerlijke steak en als desert een Triffle. Na 2 dagen Coral View was dit op en top genieten. Daarna was het tijd voor de movie night. Bij het zwembad was een groot scherm geplaatst met beamer en konden we plaats nemen op heerlijk relaxte lounge banken. The next 3 days was de film, al gezien, maar toch een zeer goede film. Lekker in de open lucht onder de sterrenhemel is een ideale plek voor een bios. Midden in de film werd ik ook aangenaam verrast toen de staf popcorn kwam rondbrengen. Helaas was het zoute popcorn maar het gaat om het idee. Na de film heerlijk mijn bedje ingedroken met een klamboenet erom heen zodat ik geen last zou hebben van de muggen.

Ma 23 mei, South Sea Island

Dit keer werd ik wakker zonder al die jeuk van de muggen dus dat was wel relaxt. Na een goed ontbijt, met na lange tijd weer eens een omelet, ben ik lekker zoals wel vaker deze vakantie mijn welverdiende rust gaan opzoeken in een strandbedje in dit tropische paradijs. Na een uurtje lekker gechillt te hebben vroeg Ryan of ik mee ging snorkelen aangezien het echt een mooi rif was. Nadat ik me gewapend had met mijn onderwater camera doken we het rif in. Ik blijf me nog altijd verbazen over de onderwater wereld. Dit rif was vol koraal en vissen die ik nog nooit gezien had. De vissen komen ook super dicht bij je en je voelt je bijna zelf een vis. Op gegeven moment had Ryan een soort van tunnel van 3 meter door het koraal gevonden (op 4 meter diepte). Ik nam een flinke hap adem en zwom er door heen, zo vet en zo mooi zicht toen ik er door heen zwom, echt een vette belevenis. We hebben ongeveer zon 3 uur in het water gedopperd en gesnorkeld. Om 3 uur was het tijd om Ryan en Jen gedag te zeggen en ging mijn tocht verder naar het laatste eiland South Sea, het kleinste eiland van de Yasawa's. Aangekomen werd ik wederom hartelijk ontvangen en volgde al snel het avondeten. Als avondprogramma was het kava drinken met de familie. Je voelt je op dit kleine eiland dan ook echt 1 met de familie. Na heel wat rondes kava met muziek, gitaar spelen, zingen en praten over rugby was iedereen nogal relaxt geworden van de kava. Het heeft dezelfde werking als wiet alleen blijft je hoofd gewoon hetzelfde maar kalmeert je lichaam helemaal. Je lichaam wordt super sloom en relaxt. Dus het was dan ook het goede moment om het bed in te duiken. Iedereen viel ook als een klein kind in de armen van zijn moeder in slaap.

Di 24 mei, South Sea Island & Nadi

Om 7 uur werden we gewekt voor het ontbijt. Na een vlug ontbij dook ik nog snel even 2 uurtjes terug in bed. Daarna besefte ik dat het me laatste dag op de eilanden was en dus verplaatste ik mijn rustplek naar het strand onder de brandende zon. Ook besloot ik even later een rondje te lopen rond het eiland alleen was ik daar in 2 a 3 minuten al mee klaar zodat ik weer plaats kon nemen in de ruststoel van de koning. Het was echter zo warm dat om het half uur een duik in de zee of een koude douche noodzakelijk was om helder te blijven. Om 5 uur was het tijd om terug te gaan naar het main land. Op de boot kwam ik Ryan & Jen en Adam & Julie weer tegen. Onze trip was ten einden en we hebben elkaar adressen en email nog even uitgewisseld om contact te houden voor eventuele vakanties. Met Ryan heb ik de deal gemaakt dat als Psv en Liverpool elkaar loten we samen naar de match gaan. In het hotel waar ik de laatste 2 nachten door breng wachtend op de vlucht naar Nieuw Zeeland was niet veel te doen. Wel ontmoette ik een groep nederlanders en hebben we het spel weerwolven gespeeld. Wel een lachen spel maar je kon merken dat deze boys echt World of Warcraft gastjes waren. Mja je moet iets doen om je tijd te verdrijven.

Wo 25 mei, Nadi

Na heerlijk met airco geslapen te hebben, kwam ik tot de conclusie dat het buiten niet al te best was. Nog altijd warm maar zeer bewolkt. Ik besloot de bus te pakken naar de stad en wat postzegels voor Oma Zus te gaan halen. Gelukkig was ik net op tijd terug voor de tropische hemel in een tropische storm veranderden. Dat bleef ook heel de middag door gaan en dus heb ik nog even met Jessy geskypt en wacht ik met smart op het moment dat ik weer terug naar Nieuw Zeeland ga om Julie, Helen en Cliff nog even te zien en vervolgens weer naar huis ga.

1. Tim:
    27 mei 2011
    DAMN!! Wat ziet dat er allemaal prachtig uit!! Ik ben weer helemaal up to date en weet zeker dat ik Fiji ook nog ooit moet bezoeken, alleen al om bij die lekkere Big Mama op schoot te zitten ;-) Geniet er nog ff van minder stevige Brutus en tot snel!!

Gr,
    Tim
  2. Eric Hoeks:
    27 mei 2011
    Is bij jou heel wat beter dan hier met mijn geploeter in de achtertuin.
    Voel mezelf net af en toe gelijk een mol.

Denk dat je jezelf vaak hebt moeten knijpen om zeker te weten dat je niet droomt en al dat moois werkelijk meemaakt.

Als je dadelijk alles idd op een dvd hebt staan wil ik gaarne een kopie van je hebben als het mag.

Kan ik me nog vele malen vergapen aan hetgene wat ik allemaal heb moeten missen en jij wel hebt meegemaakt.

Groeten Eric
  3. Fam Faassen:
    Ha Cor

Wederom geweldige foto's en wat een belevenissen !!!

gr. Rachel, Roy Jeroen en Jill
  4. Ome Toon:
    28 mei 2011
    Vet relaxt man je hebt de avondturen van je leven beleeft, die zul je niet gauw vergeten zijn, maar alles kent zijn einde,we zullen je weer gauw thuis
    ontmoeten met nog vele spanende détay's, maar je hebt wel echt genoten super en een levenservaring rijker,totziens.
    groetjes Toon & Agnes